Setup Menus in Admin Panel

ΑΕΠΠ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Οι λόγοι για τους οποίους ο μαθητής πρέπει να ξεκινήσει την προετοιμασία του στο ΑΕΠΠ από την Άνοιξη της Β' Λυκείου..

Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματισιτκό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ), του 5ου επιστημονικού πεδίου έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο απαιτητικά μαθήματα των τελευταίων ετών. Ο programatismos.gr συνιστά την έναρξη της προετοιμασίας των μαθητών από την Άνοιξη της Β’ Λυκείου για τους παρακάτω λόγους..

Αποτελέσματα Πανελληνίων 2016 στο ΑΕΠΠ:

Σε ποσοστά που πλησίασαν το 40%, οι μαθητές του 5ου επιστημονικού πεδίου έγραψαν βαθμούς κάτω από τη βάση στο μάθημα του ΑΕΠΠ! Παράλληλα, μόνο το 15% των μαθητών έγραψαν βαθμούς πάνω από 18. Συγκριτικά, τα αντίστοιχα ποσοστά στο μάθημα της φυσικής, του 2ου επιστημονικού πεδίου, που για πολλά χρόνια αποτελούσε φόβητρο για τις πανελλήνιες εξετάσεις, κινήθηκαν σε σαφώς καλύτερα επίπεδα. Παρ’ ότι λοιπόν τα θέματα του 2016 στο μάθημα του ΑΕΠΠ χαρακτηρίστηκαν βατά, η πλειοψηφία των μαθητών απέτυχε να ανταποκριθεί. Μερικοί από τους λόγους για τους οποίους συνέβη αυτό είναι η υποβάθμιση του μαθήματος από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, που οδηγεί όπως φαίνεται στην υποβάθμιση του και στις αντιλήψεις των μαθητών αλλά κυρίως η ελλιπής ενημέρωση και προετοιμασία των μαθητών από μεριάς των υπ’ ευθύνων.

πανελλήνιες 2016 στατιστικά 2

Γιατί συνίσταται η προετοιμασίας του ΑΕΠΠ από τη Β’ Λυκείου;

Η διδασκαλία του προγραμματισμού συνιστά ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον έργο. Οι μαθητές ερχόμενοι για πρώτη φορά σε επαφή με τη χρήση προγραμματιστικών εργαλείων για την επίλυση προβλημάτων αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες. Ενώ η ερευνητική μελέτη ανέδειξε από πολύ νωρίς (ήδη από τη δεκαετία του ’70) τα αδιέξοδα που εμπεριείχε η εμπειρική-τεχνοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία του προγραμματισμού, στη χώρα μας μέχρι και σήμερα ακολουθείται τυφλά ως μέθοδος διδασκαλίας από τους περισσοτέρους. Με πιο απλά λόγια η εμπειρική προσέγγιση συνοψίζεται στην προσφιλή νοοτροπία «θα μάθουμε στο μαθητή να αναπτύσσει 10 κατηγορίες προγραμμάτων γιατί αυτά πέφτουν στις εξετάσεις». Όπως ήταν λογικό όμως, με την αύξηση των απαιτήσεων του μαθήματος, η συγκεκριμένη προσέγγιση δε θα μπορούσε παρά να οδηγήσει στα αποτελέσματα που περιγράφηκαν παραπάνω.

Είναι φανερή λοιπόν η ανάγκη της ανακαλυπτικής προσέγγισης του προγραμματισμού, η οποία βοηθάει αποτελεσματικά τους αρχάριους προγραμματιστές (μαθητές ή φοιτητές) στη σύνταξη προγραμμάτων αλλά πιο σημαντικά στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων (αναλυτική-συνθετική σκέψη, αφαιρετική ικανότητα, μοντελοποίηση λύσεων) που είναι και η ουσία της διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος. Ωστόσο, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επίλυσης προβλημάτων είναι διαδικασίες προοδευτικές και πραγματοποιούνται σε βάθος χρόνου. Για το λόγο αυτό θεωρούμε σημαντική την έναρξη της προετοιμασίας των μαθητών για τις Πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα του ΑΕΠΠ από την Άνοιξη της Β’ Λυκείου, με 1 ώρα την εβδομάδα.


Τα πλεονεκτήματα της έγκαιρης έναρξης της προετοιμασίας των μαθητών συνοψίζονται στα εξής:

  1. Εξασφάλιση της απαραίτητης χρονικής περιόδου για την προοδευτική οικοδόμηση της γνώσης από τον μαθητή.
    • Μεθοδολογίες Δομημένου Προγραμματισμού.
    • Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
    • Αναλυτική-συνθετική σκέψη.
    • Κριτική ικανότητα.
  2. Ολοκλήρωση της ύλης του μαθήματος μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων της Γ’ λυκείου.
    • Επαρκής χρονική διάρκεια για επαναλήψεις και τελειοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που οικοδόμησε ο μαθητής.
    • Απώλεια άγχους και πίεσης από τη μεριά του μαθητή, ώστε να μπορέσει απερίσπαστα να τελειοποιήσει τις γνώσεις αυτές.

Για περισσότερες πληροφορίες μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας εδώ..

Επισκεφτείτε τις σελίδες μας: facebook | youtube

0ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣΑΕΠΠ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ"

    Αφήστε ένα μήνυμα